niedziela, 24 kwietnia 2016

Emolium. Łagodna emulsja micelarna oraz krem specjalny




Krem specjalny czyli kompletny emolium do pielęgnacji skóry suchej, podrażnionej i skłonnej do alergii. skuteczny również dla skóry skłonnej do zmian atopowych.  Co ważne można stosować od 1 miesiąca życia. 

Co o nim wiemy: 
  • Odbudowuje barierę naskórkową.
  • Nawilża i natłuszcza.
  • Ogranicza przeznasórkową utratę wody. 
  • Łagodzi świąd. 
  • Uzupełnia niedobory lipidów w skórze.
  • Skóra staje się mniej podatna na podrażnienia. 
  • Zmiękcza i uelastycznia naskórek. 
  • Doskonale rozprowadza się na skórze, pozostawiając na jej powierzchni cieńki film. 


Łagodna emulsja micelarna Emolium czyli kompletny emolient zalecany do codziennego oczyszczania skóry suchej, wrażliwej i atopowej. Dzięki zawartości miceli skutecznie i delikatnie oczyszcza twarz i okolice oczu.

Co o niej wiemy.


  • Skutecznie usuwa makijaż.
  • Zawiera 5 składników nawilżających : olej winogronowy, pantenol, wyciąg z alg, alantoina, mocznik.
  • Nie narusza bariery lipidowej, dzięki czemu nie podowuje podrażnień.
  • Bez parabenów, mydła, SLS*, SLES* (wytłumaczenie na samym końcu :) )
  • Przebadana okulistycznie i dermatologicznie. 

Substancje aktywne w kremie specjalnym: Cola Lipid BP, olej macadamia, urea, trójglicerydy z kukurydzy, masło shea, hialuronian sodu, olej parafinowy, kwas mlekowy, alantoina.

Substancje aktywne w emulsji micelarnej: Moisturizing factor ( w tym mocznik), olej winogronowy, pantenol, wyciągi z alg, alantoina. 


Zaskoczyła mnie świetna gęstość emulsji micelarnej, gdyż idealnie się ją nakłada, nie spływa i rozsmarowuje :)


Co sądzę? :
Skóra po regularnym używaniu Emolium - łagodnej emulsji micelarnej stała się gładka. Koloryt na twarzy wyrównał się. Nie ma już wrażenia, że skóra piecze i jest ściągnieta. Ogromną dla mnie zaletą jest fakt, że zmiany atopowe bardzo przygasły i z dnia na dzień widać jak skóra się goi. (Dokupiłam Emolium krem specjalny i ten duet działa dosłownie cuda). Oczyszczanie skóry stało się przyjemnością a nie obowiązkiem. Stosowałam na dwa sposoby. I nakładałam na twarz a potem przecierałam wacikiem oraz myłam twarz produktem a potem zmywałam wodą. Pierwszy sposób okazał się lepszy w moim przypadku. Emolium emulsja micelarna dokładnie oczyszczała mi twarz i co ważne nie pozostawiła tłustych osadów oraz nie podrażniała mojej skóry. Stałam się wielką fanką tego produktu oraz fanką innych produktów tej firmy. Jedyne co mi przeszkadza to dziwny zapach - ale nie jest to dla mnie problemem bo produkt jest 100% skuteczny i przyniósł mojej buzi ogromną ulgę. Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak miło jest gdy widać różnicę (u mnie w szczególności na brodzie gdzie zmiany atopowe nie dawały mi żyć). Jak mogę określić produkt? Skuteczny, wydajny i genialny. Dodam jeszcze, że gęsta konsystencja sprawia, że łatwo się go stosuje i głęboko wnika w skórę. Czy kupiła bym jeszcze raz ten produkt? Zdecydowanie tak i z pewnością od teraz zawsze będzie się u mnie znajdował. Pora wyruszyć i zobaczyć co jeszcze firma proponuje, gdyż na tą chwilę oba produkty, które od nich mam sprawdziły się idealnie! Pozdrawiam

*"SLS i SLES  to tanie detergenty syntetyczne, stosowane od dawna w przemyśle do odtłuszczania i mycia urządzeń oraz pomieszczeń. Możemy je znaleźć w praktycznie każdym szamponie, żelu myjącym, czy płynie do kąpieli.  Są to prawdopodobnie najbardziej niebezpieczne ze składników stosowanych w pielęgnacji skóry i produktach do pielęgnacji włosów. To związki chemiczne powodujące lepsze pienienie się produktu, do którego są dodawane. Powodują przesuszenie skóry, zaburzają wydzielanie łoju i potu, podrażniają skórę, wywołują świąd i wypryski. Przyczyniają się do powstawania plam, guzków zapalnych i cyst ropnych (w tym prosaków). Szczególnie szkodliwie działają na skórę dzieci, niemowląt oraz na skórę w okolicach narządów płciowych.
Badania na University Medical College of Georgia, wskazały, że SLS po wniknięciu do organizmu, kumuluje się w tkankach. Badanie pokazało również, że SLS dostając sie do oczu małych dzieci może powodować ich uszkodzenie, a u osób dorosłych rozwój zaćmy.
SLS jest szkodliwy dla skóry i włosów. Czyści przez niszczenie warstwy lipidowej  skóry i przez to działa wysuszająco, co przy cerze trądzikowej może powodować nadmierne tłuszczenie sie skóry, która ”broni się” wydzielając łój. Otrzymuje się w ten sposób skutek odwrotny do zamierzonego.
Oczywiście w kosmetykach jest niewielki procent tych substancji, ale mogą się one kumulować w organizmie osiągając niebezpieczną ilość. Dlatego warto czytać składy kosmetyków i unikać kupowania tych zawierających  SLS lub SLES. Największy problem stanowi znalezienie w marketach szamponu lub żelu pod prysznic, bez takowych związków.  Warto wtedy zajrzeć  do działu dziecięcego. Niektóre firmy zadbały o to, by nie narażać naszych pociech na kontakt z tymi substancjami, tworząc odpowiednie kosmetyki . My dorośli też możemy z powodzeniem, z nich korzystać." Cytowane z : http://e-naturalna.pl/2010/05/sodium-lauryl-sulfate-sls-sodium-laureth-sulfate-sles/ 

Informacje co do składu i opisu zaciągnięte z : http://emolium.pl/ 

1 komentarz:

  1. Tu można znaleźć całą serię kosmetyków Emolium: http://www.apteka-melissa.pl/produkt/szukaj?szukaj=emolium To prawda, są świetne :)

    OdpowiedzUsuń